2024年10月26日土曜日

音楽 : The Curators "Contact High with The Curators"

The Curators "Contact High with The Curators" [LP]

Label: Edition Telemark

面白コンセプトのオマージュ作品!!ぶっ飛んでます!!1966年に名門ESP Diskよりリリース、世界初のパンクレコードとして知られているThe Godzが残した名作[Contact High With The Godz]。2008年にベルリンを拠点とするミュージシャン/ジャーナリストのJacek SlaskiがESP Diskのオーナーと出会った際、このアルバムの背景にある物語を聞きカバーアルバム作る事を決意。自身のバンドCuratorsを率い、なんと一音一音耳コピーにてオマージュ・アルバムを作ってしまった凄い例。猫の鳴き声を延々反復した[White Cat Heat]、ひしゃげた音像が積み上がる[Squeak]など、異端な演奏形態が見事に再現されています。ジャケットデザインも完璧にコピー。

>>SAMPLE<<

>>SAMPLE<<

>>SAMPLE<<

Unbeknownst to the general public at the time and underappreciated until today, arguably the world's first punk record was recorded on September 28, 1966, in New York. On that day, The Godz got together to record their first album "Contact High with The Godz" in about 30 minutes, to be released on the avant-garde label ESP. It comprises eight rudimentary songs (plus one bizarre Hank Williams cover), played without prior rehearsals or repeats, sounding deliberately incompetent and completely lacking even the political undertones or avant-garde ambitions of other far-out music produced in New York at the same time.
In 2008, Berlin-based musician and journalist Jacek Slaski met ESP owner Bernard Stollman in New York and learned the story behind the Godz' first album. He decided to trace and re-enact that historical moment and got together his band The Curators to perform a note-by-note replay of "Contact High with The Godz". Again, without rehearsals or repeats. They set up (without audience) in the Festsaal Kreuzberg in Berlin on November 30, 2008, began by listening to the first Godz song, repeating it, then the next, then the next. The resulting first derivative of the original album was duly titled "Contact High with The Curators" and is finally released here after having laid around on external hard drives for 15 years.
Edition of 200 with insert containing liner notes, and a beautiful sleeve design by Nathan D'Arcy.
The Curators were formed in Berlin in 2007 by architect Anna Krenz and writer Jacek Slaski, who at the time ran the art space ZERO, and were joined by camera operator Patrick Classen. All three are non-educated and non-professional musicians. The Curators played in different venues in Berlin, Rotterdam, Vienna and Warsaw, the band was dissolved around 2011. For this album, they were joined by songwriter and singer Doc Schoko.

音楽 : Les Rallizes Dénudés (裸のラリーズ) - MARS STUDIO - The First Session

Les Rallizes Dénudés (裸のラリーズ) - MARS STUDIO - The First Session - (Color Vinyl LP)

12月25日発売予定。1980年、山口冨士夫が参加した裸のラリーズは、伝説的なスタジオ・レコーディングを行なった。残された音源より、最初期の熱く燃えたぎるセッションが、遂に解き放たれる!

アルバム『屋根裏Oct.’80』の制作過程において、山口冨士夫の在籍期間に残されたラリーズの音源を再検証する作業が進められる中、1本のテープが発見された。
聴こえてくるギターの音が、水谷孝と山口冨士夫によるものであることは間違いない。
そして、そこに収められていたのは、これまで「誰も耳にしたことのない」演奏だった。
詳細な日付は特定できぬものの、当時ベーシストを務めていた髙田清博(どろんこ)は、「1980年の夏、国立のMARS STUDIOへ入ってすぐの頃に録音されたもので間違いないだろう」と証言する。
中盤からどんどんテンポを速め、激しくヒートアップしていく「氷の炎」。
そこから一気に雪崩れ込む、いつも以上に荒々しい「夜の収獲者たち」と「夜、暗殺者の夜」、そして「The Last One」。
適度にリラックスしながら、4人のミュージシャンが激しくぶつかり合う様は、ほんの数ヶ月後に『屋根裏YaneUra Oct.’80』で展開された演奏とは大きく異なる。
ラリーズ史上で最もパンクな音だと言ってもいいかもしれない。
極めてラフに、生々しく轟く音は、単なる珍しさを超えて途轍もなくスリリングだ。
ここには、たった半年あまりしか続かなかった冨士夫期でも、さらにほんの刹那しか立ち現れなかった幻の閃光が記録されているのと同時に、1980年の裸のラリーズが内包していた底知れぬポテンシャルが漲っている。
CDとLPを同時発売。LPは日本/アジア盤では初のカラー•ヴァイナル仕様となる。


プロデュース:久保田麻琴
アートワーク:松本成夫
写真:望月 彰
ライナーノーツ:湯浅 学


■収録楽曲:
Side A
1. 氷の炎 / Flame of Ice
2. 夜の収獲者たち / Reapers of the Night

Side B
1. 夜、暗殺者の夜 / The Night, Assassin's Night

2. The Last One_1980 

2024年10月23日水曜日

音楽 : Suicide – 21½ Minutes In Berlin / 23 Minutes In Brussels




Suicide – 21½ Minutes In Berlin / 23 Minutes In Brussels

Label:

Red Star Records – FRANKIE 1

Format:

Vinyl, LP, Stereo

Country:

UK

Released:

1978年

Genre:

ElectronicRock

Style:

Art RockAvantgarde

Tracklist

21½ Minutes In Berlin
A1Ghost Rider
A2Rocket USA
A3Cheree
A4Harlem
A596 Tears
Written-By – R.Martinez*
23 Minutes In Brussels
B1Ghost Rider
B2Rocket USA
B3Cheree
B4Dance
B5Frankie Teardrop

Companies, etc.

Credits

  • Written-By – Vega* (tracks: A1-A4, B1-B5), Rev* (tracks: A1-A4, B1-B5)

Notes

Side A: recorded live at Neue Welt, Berlin 30 July 1978.
Side B recorded live at the Anciennes Belgique, Bruxelles 16.6.78.

1,000 'official bootleg' LPs were pressed and given away through the N.M.E.

Barcode and Other Identifiers

  • Matrix / Runout (Side A, hand-etched): FRANKIE 1 A 1 KEEP YOUR DREAMS
  • Matrix / Runout (Side B, hand-etched): FRANKIE 1 B WE'RE ALL FRANKIES EXCEPT SOME BELGIANS